Powered By Blogger

dinsdag 1 juni 2010

Potje Smeerwortel




Deze keer zitten er bloemen van de smeerwortel in mijn potje.
Ik hou veel van tuinieren en besteed er ongeveer één uur per dag aan. Toch wied ik niet al te streng. Zo laat ik regelmatig wilde planten staan. Deze smeerwortel is van de buren komen aanwaaien. In een boek vond ik een recept voor het maken van bladerdeegflappen gevuld met smeerwortel bladeren, champignons en begamelsaus. Het resultaat waren tien heerlijk flappen waar iedereen van smulde. Omdat ik het jammer vond om de bloemen weg te gooien heb ik een paar in een jampotje gezet.

Je kunt vaak meer bloemen en planten eten uit het “wild” dan je denkt. Heb je er al eens aan gedacht om je sla op te sieren met bloemen van violen en madeliefjes? Of de bladeren van de look-zonder-look door de sla te doen? Of zevenblad te koken als spinazie? Of brandneteltaart te maken?
Zomaar gratis groente van moeder natuur.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Suzan,
    Dit vind ik leuk. Ben benieuwd wat er de volgende keer in het potje zit. Ik ga je volgen.
    Met vriendelijke groeten
    José
    www.josebianca.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Suzan,
    Waarom ben je gestopt? Ik vind het juist zo'n leuk concept...

    BeantwoordenVerwijderen